Alla inlägg under juli 2009

Av Sara - 15 juli 2009 08:38

Bröder tog hem storvinst på lotto

Alexander Sundberg skämtade med sin bror Christoffer om att de skulle vinna miljoner på Lotto. Vad han då inte visste var att det hela inte var något skämt. Alexander Sundberg, från Påskallavik utanför Oskarshamn, hade tillsammans med sin bror Christoffer och deras far satsat på ett femveckorsspel på Lotto.


En lördag i juli firade han och brodern att de skulle åka på fiskesemester till Norrland. Vad de inte visste var att de just den dagen hade kammat hem en miljonvinst på 2 095 983 kronor. – Jag sa till brorsan på festen att den här helgen vinner vi. Jag blev helt chockad och trodde inte det var sant när jag dagen efter upptäckte att mitt skämt blivit verklighet, berättar Alexander. Bröderna delar nu vinsten tillsammans med sin pappa.

Att det blir en resa i vinter är redan bestämt.

– Farsan har bokat en resa till Thailand. Sedan får vi se vad som händer. Förhoppningsvis kan jag flytta hemifrån nu.

För Alexander, som till vardags arbetar som svetskontrollant, har gratulationerna från bekanta varit överväldigande.

– Jag känner mig fortfarande upprymd. Det är svårt att smälta en sådan här vinst, säger han.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards